Dag 3 /4 /5 /6 - Reisverslag uit Delhi, India van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Dag 3 /4 /5 /6 - Reisverslag uit Delhi, India van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Dag 3 /4 /5 /6

Door: Stanny

Blijf op de hoogte en volg Stanny

22 Februari 2014 | India, Delhi

Dag 3: 's Morgens vroeg op gestaan van 7 tot 8 weer yoga het begint te wennen. Om half 10 ontbijt en daarna Hindiklas van Keerti om de belangrijkste woorden te leren en wat zinnen. Daarna hebben we een bollywoodfilm gekeken niet wat we hadden verwacht maar toch hebben we de 3 uur volledig uitgezeten. Na een heerlijke lunch hadden was het tijd voor een bollywooddanceclass van onze hippe vriend Max. Gelukkig vond hij zichzelf geweldig want volgens Bea en ongetekende is het dansje wel 10x veranderd maar natuurlijk deden wij het niet goed haha. Daarna een Henna klas eerst op papier en daarna mocht ik Sudha's hand doen en daarna heeft zij bij ons alletwee een kunstwerk gemaakt. En jullie snappen die avond geslapen als een os.

Dag 4: Weer van 7 tot 8 yoga vroeg maar laatste keer dus huppeta nie zeuren. Na het ontbijt met Bea en Keerti in de taxi naar old Delhi GEWELDIG wat een stad. Koeien op desnelweg maar ook fietsen lopende mensen kortom gekkenhuis. Eerst naar de plaats waar Gandi gecremeerd is een prachtige plek in een erg druk staddeel. Op naar het rode fort niet een fort zoals wij dat kennen maar een volledig met rode stenen ommuurde stad. Eenmaal binnen vielen onze monden open een complete stad met alles erop en eraan na een uur hadden we nog niet alles gezien. Of we de moskee nog wilde zien nou natuurlijk. Er daar begon ons avontuur we take the shortcut haha, de taxi draaide een soort van fietspad op we dachten nog mag je hier wel rijden???? Het bleek een "gewone" straat te zijn met verkeer naar 2 kanten we raakte bijna de stalletjes met kippen en andere verkoopwaar. Daartussen liepen ook nog fietsers, tuktuks lopende mensen spannend en opeens stond daar de moskee. We mochten eruit om een foto te maken maar niet naar binnen. Eruit zijn we niet gegaan maar tot onze verbazing reden we niet door maar ging de taxi keren op dat smalle weggetje en gewoon doen haha hup in zij achteruit flink op de claxon en gaan wij zaten echt van OMG. Omdat Bea een vriendin heeft die glazen spaart van het Hard-Rockcafe gingen met volle vaart op zoek. Om half 4 waren we eindelijk terug. Ringku had de lunch al klaar. Na alletwee wat gerommeld te hebben met een sari stond het volgende op het programma. Met de metro door Delhi tijdens de spits 1,5 uur heen en natuurlijk weerterug. We waren uitgenodigd om bij Sudha's ouders te komen eten die midden in Delhi wonen. De hele familie was er vader, moeder. broer schoonzus hun kinderen haar man en zoon kortom drukte in een klein appartementje maar we waren meer dan welkom en trots werd het hel huis geshowt. Het leuke is dat je dan pas echt de gewoonten van een familie leert kennen. Moe maar heel voldaan stapte we na een ritje met de tuktuk in bed.

Dag5: Na het ontbijt afscheid genomen van Sudha, Rinku en Savhitaa. Op naar Agra een rit van ongeveer 5 uur dwars dor Radjastan. Prachtig om door al die dtadjes en dropjes te rijden dedrukte de kleuren en de mensen die gewoon zitten of iets doen ja gewoon iets doen. Het was net of we 5 uur in de fata morgana zatn maar dan beter. In Agra een lekker hotel eigen kamer met tv wat een luxe haha.

Dag 6 : Om 9 uur werden we opgehaald en op weg naar de Taj Mahal. Zonder liegen zoiets moois heb je echt nog nooit gezien . ECHT GEWELDIG het is een in wit marmer erorm indrukwekkend gebouw helemaal ingelegd met prachtige kleuren. Wij dachten dat de tekst van de koran eropgeschilderd was maar nee ook ingelegd. 20.000 mensen zijn 22 jaar bezig geweest om het te bouwen maar het was het waard hoe MOOI!!! Allles heeft een betekenis door het hele complex ligt een symetrie en zelf het aantal fontijnen staan sybool aan de leeftijd waarop Mutha is gestorven 39 bij de geboorte van haar 14e kind dus 14 bruggen. echt supergaaf om daar te staan. Na wat souveniers op naar Jaipur waar we nu zijn aangekomen. We hebben weer samen een kamer en dat wel fijn vandaar dat ik nu mijn verhaal kan doen op haar laptop Tankx Bea.

Tot gauw !!!

• 22 Februari 2014 - 17:41

Pap Mam:

Het is allemaal heel geweldig.Je bent wel heel lenig als je terug komt denk ik met al je yoga.Wat n ervaring.Maar nu wordt het tijd voor de werkelijkheid.Ben benieuwt wat je in Jaipur allemaal aantreft maar is al leuk dat je zo,n leuk maatje hebt,is altijd maar afwachten.Nou jij komt je tijd wel door.Liefs xxx

• 22 Februari 2014 - 18:23

Willy:

Klinkt wel allemaal heel erg leuk. Blijf uitkijken naar berichten, heel veel plezier.

• 22 Februari 2014 - 19:14

Rebecca Dierdorp:

Het klinkt als een groot avontuur. Wat een ervaring. Nog een geweldige tijd. X

• 22 Februari 2014 - 19:48

Meriam:

Wat een fantastisch avontuur maak jij mee daar . Prachtig . Lees je ervaringen graag en naar de foto's heb ik met open mond van verbazing gekeken. Leuk zo met je mee te kunnen . Tot lees maar weer. Xxx

• 22 Februari 2014 - 20:15

Monique:

Wat geweldig allemaal. En je schrijft het ook allemaal zo leuk op we genieten hier met de hele family van je verhalen. Hopenlijk ga je dit volhouden en krijgen weer mooie verhalen uitg Jaipur. Liefs van ons X

• 23 Februari 2014 - 09:05

Lieske:

Hi Stanny, ik volg je avontuur op afstand. Wat een indrukken….Geniet ervan en probeer het niet teveel door een 'hollandse bril' te bekijken… Ik herinner me nog dat ik al die geuren, zooo anders, indrukwekkend vond. Het lijkt wel of bij ons alles 'schoon' is. Ik ben helaas alleen voor mijn werk daar geweest, dus was altijd 'hurry-up' , dit zou ook iets voor mij zijn….ha-ha keep on dreaming…Alle goeds. Groetjes Lieske

• 23 Februari 2014 - 11:14

Pap Mam:

Heb net iets geschreven maar denk dat t niet gelukt is,dan nog maar n keer.Goed dat je je geld hebt gehad.Nou veel plezier op je dakterras.lekker in de zon.Hier ook mooi weer maar natuurlijk n stuk frisser.Gr.en op naar morgen.Wel leuk om t zo te kunnen volgenxxxxx.