Dag 23 / 24 / 25 - Reisverslag uit Jaipur, India van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Dag 23 / 24 / 25 - Reisverslag uit Jaipur, India van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Dag 23 / 24 / 25

Door: Stanny

Blijf op de hoogte en volg Stanny

13 Maart 2014 | India, Jaipur

Dag 23: Een gewone dag gewoon naar ons project geweest. "s Middags samen met Monica (Zwitserland) en Julia (Zweden) naar een mooie winkel geweest eerst heerlijk ijscoffee met een punt chocoladetaart niet meer normaal zo groot heb het diner overgeslagen. Daarna mooie blouse voor onze nieuwe carierrevrouw gekocht en kraamkadootje voor Fem. In de boekenwinkel de autobiografie van Gandi gekocht voor 225 roepies. Boeken zijn hier zo mooi en goedkoop maar ook groot en loodzwaar. Kan ze ook op laten sturen maar dat is tricky nietalles komt aan.

Dag 24: In de morgen kwam onze nieuwe begeleider op het lumineuze idee om het niveau van de kids te testen op rekenen. Dat gaat als volgt met een boos gezicht sleept ze ieder kind naar een plekje op het kleed. Daarna krijgt ieder kind dezelfde test of je nu 4 of 11 bent UHHH o ja en in engels wat dat kunnen ze niet lezen. Na een hoop heen en weer geprrat had ik het voor elkaar dat alleen kinderen boven de 6 de test moesten maken en het zwakbegaafde broertje en zusje bleven ook buiten schot. Ze wilden een fyle aanmaken voor ieder kind wat erin komt kon ze niet uitleggen maar ze zijn DOL op mapjes vol papier. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om foto's te maken thuis ga ik er op mijn gemak de namen bijzetten. Na de test movements gedaan beetje gym met als afsluiting de topper HOCKEY-POCKEY. Toen daarna weg waren was het wachten op de vrouwen voor het beloofde uitje gieberent kwamen ze binnen. Sommige zijn 2x naar huis geweest om zich te verkleden want je kunt dan in een sloppenwijk wonen mooie saries hebben ze zeker. Eindelijk om half 2 in plaats van 12 uur gingen we op pad. We hadden 3 tuk-tuks geregeld en dat was al een avontuur omdat we elkaar in de stad steeds tegenkwamen. Na een rit van ruim een half uur kwam het fort in beeld uitgelaten stapte we uit. Het is echt een klim de trappen op naar het fort maar of we elkaar al jaren kende gingen we arm in arm de kinderen tussen ons in de trappen op. Oh ja sommige hadden de kinderen bij zich want oppassen daar hebben ze nog nooit van gehoord. Vimla was head meest uitgelaten eenmaal in het front rende ze in het rond en ieder balkon daar heeft ze op staan zwaaien alsof ze de koningin van India was. We hebben een geweldige middag gehad en veel bekijks omdat het voor de toeristen en voor de lokals niet gewoon is om een groep vrouwen lol te zien maken zeker niet van verschillende nationaliteiten en niet te vergeten onze Carlos. Kortom de vrouwen hadden een dag om nooit meer te vergeten in plaats van om 15 uur waren we pas om 17 uur terug iedereen rende naar huis om te koken maar pas na knufeels tranen en heel vaak TANK YOU!!!! (Fout is expres vanwege de uitspraak). Na een geweldige middag kwamen we doodmoe thuis aan pffff vroeg naar bed!!!

Dag 25: Vanmorgen reden we onze straat van de school in maar halverwege moesten we uitstappen. Er was in de straat een vrouw overleden de avond ervoor. De hele straat voor het huis zat vol mannen als een soort van wake maar dan achteraf. Er werd gebeden en na een uur werden ze afgelost door de vrouwen. Een triest gebeuren maar het had iets heel moois. De vrouwen zaten in hun mooiste saries op een kleed voor het huis heel kleurijk bijna feestelijk als je de reden niet zou weten. Ze droege hun saries zo dat hun hele gezicht bedekt was en je hoorde zacht gezang om de ziel rust te gunnen. Ik heb stiekum van grote afstand 2 foto's gemaakt ik schaamde me er een beetje voor maar vond het erg indrukwekkend.

Er zitten ook nog wat straatfoto's bij deze zijn van de direkte omgeving van de school.
Nog 1 dag te gaan morgen afscheid nemen van de kinderen en de vrouwen echt geen zin in maar aan alles komt een eind soms helaas. Net gehoord dat we met de trein terug naar Delhi gaan hoewel ik ervan baal dat we alles moeten meeslepen is het op de valreep een nieuwe ervaring ach we zien wel komt vast goed!!!!!

• 13 Maart 2014 - 15:03

Pap Mam:

Hoeveel fotos heb je wel gemaakt?En wat leuk dat de vrouwen nog steeds in die saris lopen Dat moet ook zo blijven.Wanneer ga je weer terug naar Delhi?Zal niet mee vallen om afscheid te nemen.Nog even genieten.Gr.xxx

• 13 Maart 2014 - 17:16

Mam:

Had je verslag nog niet gelezen,morgen ga je dus op weg.Nou een hele goeie reis en sterkte bij het afscheid.Wij vinden het fijn als je weer terug bent.Liefs mam.

• 13 Maart 2014 - 21:38

Joop Leenhoven:

Weer een hele leuke foto impressie. Geeft een mooi beeld van je bezigheden en van de omgeveing.

• 14 Maart 2014 - 08:55

Pascalle Peerlings -Jongen:

Hoi Stanny, bedankt dat we met je mee hebben kunnen genieten. Ik heb erg genoten van de veeeeeeeeeeele mooie foto's. De laatste dag zal een dag met een lach en traan worden............ Geniet ervan en ik wens je alvast een goede reis terug. Groetjes, Pascalle