dag 19 /20 /21 en 22 - Reisverslag uit Jaipur, India van Stanny Bode - WaarBenJij.nu dag 19 /20 /21 en 22 - Reisverslag uit Jaipur, India van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

dag 19 /20 /21 en 22

Door: Stanny

Blijf op de hoogte en volg Stanny

10 Maart 2014 | India, Jaipur

Dag 19: Vandaag met de kinderen naar het park geweest want yep Shukra-var (vrijdag) is fun day. Even impressie van het park alhier in the slumbs haha. Na een wandeling door nauwe steegjes springend over vreemde waterwegen (we zijn er nog steeds niet achter of het alleen de afvoer van waswater is of ook open riool) komen we met 3 lekke ballen 2 springtouwen en een badmintonsetje en +/- 15 kinderen aan op de plaats van bestemming. Midden in de wijk lig een zandvlakte omringd door een muur een paar bankjes en 1 boompje halleluja het park. Overal liggen keien maar daarom kun je best op je blote voetjes touwje springen of voetballen. Natuur wordt er weer flink ruzie gemaakt omdat delen nu eenmaal niet aangeleerd wordt, als je iets wilt moet je het pakken is hier het motto. Uit het niets komt er een oude vrouw met een kannetje water. Ze gaat onder de boom staan doet haar slippertjes uit besprenkeld de boom met water en terwijl ze rond egint te draaien zingt ze tot Shiva. En dan word ik natuurlijk echt nieuwsgierig. Arshna pakt mijn hand en voor ik het in de gaten heb sta ik in een tempel. Overal biddende mensen en er zitten wel 5 guru's ( mannen met lange baarden oranje "broeken" en beschilderde gezichten). Hand in hand verteld ze me alle verhalen en op dat soort momenten zou ik zo graag foto's maken maar zo ongepast. Supergaaf dat ik deel uit mag maken van hun dagelijkse ritueelen en heel welkom ben. "s middag lekker wezen zwemmen we hebben er in 2 uur een gemiddeld weeksalaris 1000 roepies 12 euro doorheengedraaid voelt schandalig. Nare bijkomstigheid was dat de ober maar om fooi bleef vragen zo raar terwijl we hem al 20% hadden getipt.

Dag 20: Gedurende de nacht echt superverkouden geworden goed balen. Eigenlijk gisterenavond al dus etentje voor het afscheidvan Queenie bij de peacock afgeslagen. Ook uitstapje naar de Monckey tempel gemist maar wel foto's van Bea gjat haha. In de middag mijn jarige "kleine" zus gebeld voor haar 50e verjardag. Tegen 18 uur zij er weer 8 gasten gearriveerd het wordt nu wel druk in het huis.

Dag 21: Het gaat alweer wat beter.'s Morgens na het ontbijt metwat nieuwkomer naar de big Bazaar gelopen. Iedereen hier in huis loopt in lokale kleding dus is het dan erg vreemd als je niet begrijpt dat een erg diep uitgesneden t-shirt echt niet kan. Zelf de jongens in huis laten haar links liggen wat ze niet snapt rara. Na de lunch samen met Priya gaan winkelen zoals beloofd want ik wil een sarie als soevenier. Dus wij op stap het was best ver en bijna geen tuk-tuk te zien. Durf je de tuk-tuk te delen vroeg ze. Alleen zou ik dat nooit doen maar samen gaaf. Dus wij voor 5 roepies pp met 6 andere in een soort van mini busje tuk-tuk. I like you because you're not too afraid. Dat snap ik ook wel want sommige doen net of het allemaal dieven of verkrachters natuurlijk moet je uitkijken en sommige dingen niet alleen doen maar over het algemeen is iedereen heel aardig en behulpzaam. Ergens uitgestapt waar de lokals shoppen. Dus wij de winkel in met mijn wensen een witte of een paarse sarie met bling. Hoeveel ik wilde besteden nou dat gaan we natuurlijk niet zeggen ik wil een partysarie of een waar je in trouwt hihi om aan de muur te hangen. Na 3 winkels zag ik mijn witte sarie met de tevoeging dat hij handgeborduurd was dus duur YEP 1000 roepies 12 euro inpakken dus. Ofik klaar was NEE laat de paarse maar komen. Na een brutale actie van de verkoper gooide hij zijn mooiste paarse sarie voor me neer en ik was verkocht. Loodzwaar van de strass en kraaltjes en 3400 roepies armer gingen we op huis aan. "s avonds zijn we met een grote groep idiaas wezen Bquen een vreemde maar gezellige ervaring.

Dag 22: De kinderen waren vanmorgen uitzonderlijk lief en heel rustig we hebben heerlijk gewerkt en we kregen vette knuffels toen ze naar huis dus missie geslaagd. Voor de vrouwen klas stond er een huisbezoek bij Sima op het program ze had ons uitgenodigd voor de lunch. Dus aan de wandel een kwartier later in een iets betere wijk aangekomen bij onze gastvrouw. Net zoals de rest van de vrouwen woont zij met haar man en 2 kinderen in 1 kamer die trots geshowd wordt. Er staat een bed waar ze met zijn 4en in slapen en een kastje met een tv erop. Van haar man heeft ze pas een kaptafeltje metspiegel gekregen haar grote trots. Ondertussen is ook de heer des huize gearriveerd een vriendelijke die er trots op haar is omdat ze nu alsnog naar school gaat. Ze is trouwens heel goed maar ze zit ook iedere vrije minuut te leren volgens haar broertje trouwens tot grote woede van haar schoonmoeder die de hele dag tegen haar schreeuwt. Haar keuken was best ruim en super georganiseerd. Haar man bleef foto's maken van ons met haar en het was fijnom te zien dat uithuwelijken soms wel werkt al krijgt schoonmoeders spijt haha. Het eten was heerlijk beetje raar dat we met zijn 3en op hun bed zaten maar zij vinden dat gewoon. Weer een leuke dagnog maar 4 te gaan OHHHH wat zal ik het gaan missen

  • 10 Maart 2014 - 19:09

    Kim:

    stanny honey, die sari staat jouw prachtig! Geniet nog van je laatste dagen. Xx

  • 10 Maart 2014 - 20:02

    Pap Mam:

    Wat n verslag weer en mooie fotos.En wat n keurige keuken.Blij dat je weer bent opgeknapt.Geniet ng van de laatste dagen en bedenk maar dat het thuisfront ook weer fijn vindt dat je weer terug komt.Kus van ons.xxxxxxxxxx

  • 11 Maart 2014 - 13:02

    Marjolein :

    Gaaf weer om te lezen Stan, wat een ervaringen allemaal! Geniet nog van je laatste dagen! Dikke kus! Mar

  • 11 Maart 2014 - 16:47

    Pascalle Peerlings:

    Hoi Stanny, wat een mooie foto's. Fijn dat je zo geniet. Amuseer je nog een paar dagen en tot gauw. Groetjes, Pascalle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanny

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 12281

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 16 Maart 2014

India, Jaipur

Landen bezocht: