Weer thuis - Reisverslag uit Moergestel, Nederland van Stanny Bode - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Moergestel, Nederland van Stanny Bode - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Stanny

Blijf op de hoogte en volg Stanny

17 Maart 2014 | Nederland, Moergestel

Weer thuis raar maar waar. Na een luie dag zaterdag in Delhi om 0.00 uur opgehaald voor vertrek naar het vliegveld. Afscheid van Bea die mijn vriendin werd de afgelopen 4 weken. Het lot bracht ons samen we wilde allebei op dezelfde dag naar India zij vanuit Canada ik vanuit Nederland. We kregen in Delhi samen een kamer we verkende de stad samen we hebben dezelfde interesses dus we besloten om ook in Jaipur samen een kamer te delen. Het was alsof ik haar al jaren kende dus viel het afscheid "zwaar". Niet zwaar in de trant van tranen maar het gevoel van het is voorbij en zien we elkaar ooit nog terug vast wel maar toch. Het was een speciale tijd en we waren samen al die tijd. Sudha kwam ook afscheid nemen Rinku was boven en de taxi wilde niet wachten dus gisteren met haar gechat via facebook. Lang leve de techniek waardoor het contact altijd blijft. Nog 1x door Delhi maar het is anders want Delhi slaapt terwijl ik vertrek. Geen getoeter en bijna geen verkeer erg raar. De Rikjadrivers slapen op hun fiets of onder de bruggen een triest gezicht wat een arremoede. (lees de witte tijger een aanrader) De tuk-tuks staan aan de kant sommige hebben ook een loge. Na een half uur kom ik aan op de moderne luchthaven en daar een laatste staaltje India. Ik heb wel 10x mijn paspoort moeten laten zien en wel 4x in een lange rij moeten wachten echt als je ADHD hebt of zo ga niet naar India. Zonder oke ik zet mijn ho cares modus aan word je er gek. 1 Uur vertraging omdat er problemen met de deur zijn dus vertrek om 4.30 uur maar Starbucks helps you keeping awake!
Na een vlucht van 8 uur terug in mooiland zoals ze Nederland in India noemen. Alles weer strak geregeld dus zo buiten. Sascha en Lars stonden daar om me op te halen. Ondanks dat ik graag nog was gebleven was ik blij om ze weer te zien. 's Middags wat uitgepakt en aangemodderd in huis. Om 5 uur kwamen Shivra, Daan en sascha me ophalen om naar mijn papa en mama te gaan. Na knuffel met Daan kadootjes uitgepakt. Hij is gegroeid maar vooral "wijzer" geworden haha. Omdat ons mam het niet kan laten zat de hele familie inclusief zus, zwager en Merel aan tafel. Ik was moe maar na 4 weken geen drank en vlees/vis en sla was gourmetten een waar feestmaal. Keigezellig om zo thuis te komen. Moe maar tevreden heb ik nog even divorce gekeken en daarna mijn grote comfortabele bed ingerold. Ik heb heerlijk geslapen maar het was wel vreemd toen ik wakker werd geen Bea en koud.
Maar goed IK BEN WEER THUIS!!!!

De laatste foto's zijn van het afscheid van Kavita en Amir Kaahn en Arun! De allerlaatste is in Delhi huis aan de overkant vier weken eerder nog een gapend gat haha.

IEDEREEN NOGMAALS BEDANKT VOOR JULLIE MEELEVEN!!!! IK HEB EEN GEWELDIGE TIJD GEHAD EN GA ZEKER WEER MAAR VOOR NU IS DIT MIJN LAATSTE VERSLAG VAN DEZE REIS XXX